Kirjoittaja Aihe: Rekisteröinnistä  (Luettu 3767 kertaa)

Heinäkuu 31, 2012, 22:14:01 ip
Luettu 3767 kertaa

Verneri Vuori

• Vieras
Kun minulla on tuo Tunturi Tiger S työn alla ja ehkä oletettavasti rekisteröinti edessä, juolahti minulla muutama kysymys:

Mopo tuli minulle yhdeltä kaverilta, jolla se oli ollut 3 vuotta. kaverille se tuli henkilöltä X, joka oli poistanut sen rekisteristä. Kaveri enkä minä saanut mitään papereita mukaan, ja tässä se pulma on:

1.Täytyykö minun hommata luovarit jokaiselta rekisteriin merkityltä omistajalta, jotta saan mopon kilpiin, vaiko saako kilvet takaisin katsastuskonttorilta hakemalla vaikka omistaja on eri?

Huom. Kaverilla jolta sain mopon, ei ollut mopo rekisterissä)

Tämä on huonosti selitetty, mutta koittakaa ymmärtää....  :embarassed:

Heinäkuu 31, 2012, 23:00:54 ip
Vastaus #1

Jari Vanhanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
< -83 Raisu
     Samoha

Elokuu 01, 2012, 11:04:16 ap
Vastaus #2

Anssi Tötterström

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mopetilla mennää... jäsen 5030
Sinun pitää saada luovari henkilöltä jonka nimissä mopo on ollut viimeiseksi rekisterissä.

Elokuu 01, 2012, 22:59:14 ip
Vastaus #3

Verneri Vuori

• Vieras
Kiitokset, nyt sain kunnon selvyyden tähän asiaan. Tuon kuuden vuoden historiikki-ketjun silmäilin lävitse mutta ei sattunut tarkemmin luettua sitä.

Elokuu 01, 2012, 23:19:49 ip
Vastaus #4

Timo Karhunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sinun pitää saada luovari henkilöltä jonka nimissä mopo on ollut viimeiseksi rekisterissä.

Näin se juuri menee! Anssi vastasi aivan oikein.  :)

Mutta jos mopo ei ole trafin nykyisen järjestelmän mukaan ollut rekisterissä vaan vanhan järjestelmän mukaan vaan vakuutuskilvissä...

Riittää luovutustodistus ja vapaamuotoinen paperi siitä katsastuskonttorille että mopo on ollut vaikka kaverillasi viimeiset 10v. mökkimopona.

Jos se on ollut rekisterissä pitää luovari löytyä rekisteröidyltä omistajalta.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2012, 23:23:32 ip kirjoittanut Timo Karhunen »