Kirjoittaja Aihe: Nuotiopaikka  (Luettu 1603 kertaa)

Helmikuu 18, 2025, 18:24:44 ip
Luettu 1603 kertaa

Timo Kuosmanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko kukaan törmännyt nettisivun missä olisi nuotiopaikkoja. Lähinnä täällä etelässä. Mietin tulevan kesän moottoripyörä retkiä. Nuotiopaikan viereen pitäisi päästä prätkällä. Eikä mitään polkuja pitkin.
Kyllähän metsätien varteen voi pysähtyä kaasukeittimen kanssa mitä on tullut tehtyä.

Helmikuu 18, 2025, 19:38:43 ip
Vastaus #1

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mie kokeilisin puskaparkkia.
Linkkiä en laita.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Helmikuu 19, 2025, 06:14:29 ap
Vastaus #2

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Karttaselain sovellus sovellus kaupasta. Siihen saa näkyviin retkeilykohteet, tuvat ja laavut. Retkeilykohteissa on yleensä nuotiopaikka ja lähes aina tie perille. Minä oon sitä käyttänyt, pyöränä tosin matkaenska eli ei tartte asvalttia olla perille asti.

Helmikuu 19, 2025, 09:20:55 ap
Vastaus #3

Timo Kuosmanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Puskaparkki on matkailuautoilioille tarkoitettu paikka tai nimitys.
Endurollahan minäkin joten kyllä ajelen hiekkateitä. Poluille en lähde yli 200kg vehkeen kanssa.
Enduroaikana tuli PE Suzukilla koluttua jos jonkinmoista uraa metsässä.

Helmikuu 19, 2025, 10:34:14 ap
Vastaus #4

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minkähän takia sellaisilla nuotiopaikoilla, joihin on se tie perille, on puut usein loppu? Ja toinen mikä ihmetyttää, niin usein on kannettu sieltä liiteristä puita "tarpeeksi" nuotiolle ja sitten jätetty loput sateeseen kastumaan? Nämähän ei tietenkään ole motoristien tekosia, eikä varsinkaan vmpkn jäsenten.

Eikä niissä karavaanarien puskaparkeissakaan nuotiolupia liene, mitä sitten tekevät tai eivät tee?

Helmikuu 20, 2025, 09:04:07 ap
Vastaus #5

Markku Pyörre

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niille laavuille menee huoltotiet ja niissä on yleensä kyltti "Moottorikäyttöisellä ajonevolla ajo kielletty".  Kannattaa miettiä miksi kielto ja mille porukalle ne laavut on tehty. Pyörä parkkiin pysäköintialueelle ja reppu selkään laavuille mentäessä.

Helmikuu 20, 2025, 12:52:39 ip
Vastaus #6

heikki fors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mc bloodsuckers