Kirjoittaja Aihe: Mobylette av44 kunnostus  (Luettu 17165 kertaa)

Marraskuu 23, 2016, 21:30:29 ip
Vastaus #15

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Hannulle tässä vastailen:  Minä en ole kuitenkaan selaillut muuta muuta kuin  Ranskan suurta myynipalstaa  LE BON COIN ja sieltä sitten  vaikka ALSACE  ja sitten koko Ranska lötyy kun selaat ALSACEA ,  TOUTE LA  FRANCE  ja   motos :  Ja löytyy kaikenlaista Ranskan sivuilta kun Googlettaa  Mopomerkin ja lisää nimen motos.  Varaosia olen nyt tilaillut aika monelta firmalta Esim.  VSX :  LA MOBYLETTE NET:  En enää jaksa sitä  LESOLEXIN  temppuilua  kun tilaa tavaraa niin ei saa mitään tietoa saako tavaraa edes 3 kuukauden sisälläkään  On minulla muitakin mopoja jos menet Ruotsin sivuille  ja kirjoitat  VETERANMOPEDER.com ja sieltä    Mopperian/Bilder/Filmclip ja sieltä  SIMSON : FRAM KING ja  SOLIFER  !!

Marraskuu 23, 2016, 22:36:17 ip
Vastaus #16

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minäkin ostin joskus 90 luvulla markka aikana 4 mopettia 150 mk eli noin 25 eurolla vain sen halvan hinnan takia. No 2004 ostin aika hienon jupiterin 50  vanhalta ukolta joka kunnosti vanhoja mopoja ajankuluksi ja annoin 2 mobylettia ja yhen jupiter safirin 100 eurolla että sai taas uutta värkättävää. Taisin nähdä sen ruskean mobyletten juhtbakassa pari vuosi sen jälkeen ukkoineen mutt nytt ei ole ukkoa näkynyt moneen vuoteen että eipä taida mopoja enää kunnostaa http://kuvapilvi.fi/k/yEct.jpg

Marraskuu 24, 2016, 00:16:46 ap
Vastaus #17

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulla on se AV 44 juuri samanlainen punametalli kuin tuo alempi. Aion pistää sen ajokuntoon kesäksi,kaikki osat jo on !!!

Joulukuu 28, 2016, 01:14:20 ap
Vastaus #18

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt lähti toimimaan sitten Velo Solexikin, kun sai vähän varaosia, pensatankin,renkaat,  muutaman filttein, polttoaine putket, pumpun kalvon yms.   Eipä tuota olis koskaan uskonut kun niitä oli myynnissä vielä  80 luvulla että mitä erikoisuuksia  siitä löytyy , ihmetellä vain täytyy.   Nyt kun laitteen on oppinut niin taidan kunnostaa muutaman lisää kunhan objekteja tulee lisää . Mobyletteen on nyt kaikki osat valmiina  ,   NV Autopeed tarvitsee muutamia osia , yksi Simson SR 2 on maalattuna ,vain kasaus jäljellä.   Peugeot 103 on maalattuna osat ,vain kasaus puuttuu , ja vielä kaksi Jawa 210 Babettaa jotka aloitan ensi syksynä.    Siis tällai aika kuluu  , ihmettelen joskus vain että jotkut sortuvat ryyppäämään työn  puutteessa  . ????????????

Syyskuu 09, 2024, 14:28:45 ip
Vastaus #19

Toivo Janhunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Hopeasauma Ase Capri Export = M-55 M-107 (M-53)
Jos joku kovasti rakastaa mobyletteä, niin multa löytyis tallista osiltaan täydellinen alkuperäisessä maalissa oleva Moby, jolle minä olen 3. omistaja. En ole käyntiin laittanut, vielä. Kone pyörii ja puristukset on.

Syyskuu 10, 2024, 12:26:28 ip
Vastaus #20

Martti Anselmi Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Sama kuin Martti Räisänen aiemmin
Saas nähdä vieläkö ois intoa tehdä pari mopoa talven aikaan, Velo Solex ja Jawa 210. Noihin olis 90 prosentisesti osatkin vielä tallessa. Kiinnostus alkaa muuttua muihin asioihin ja totesin sen kun aloin kasaamaan vanhaa moottoripyörää (  NV20-53 )

Syyskuu 10, 2024, 18:54:59 ip
Vastaus #21

Arto Ahonkivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Saas nähdä vieläkö ois intoa tehdä pari mopoa talven aikaan, Velo Solex ja Jawa 210. Noihin olis 90 prosentisesti osatkin vielä tallessa. Kiinnostus alkaa muuttua muihin asioihin ja totesin sen kun aloin kasaamaan vanhaa moottoripyörää (  NV20-53 )
Hyvä että tulee muitakin NV:itä mukaan liikenteeseen, mulla kaks toinen 38 Sport ja 249. 42:sta laittelen ja sitten Six Days versio 38:sta, kunhan kerkiin saara ne valmiiks.