Kirjoittaja Aihe: Yamaha DT 50 bensatankki ongelma  (Luettu 1936 kertaa)

Toukokuu 31, 2024, 21:52:43 ip
Luettu 1936 kertaa

Rauno Koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tervehdys!
Kysymyksen kohteena sama pojan Jammu, jonka vaihdepolkimen spoorien kanssa taistelin viime vuoden puolella.Asiaan..viime vuoden puolella vaihdoin vuotavan uuteen, jolloin ongelma ilmestyi. Tankkihan on muovia ja ja siinä on noin sentin pituinen ja sisämitalta 15 millinen hanan kiinnitys uloke. Vaikka uuden hanan tiivisteet tms on ok niin bensa tihkuu läpi. Useamman kerran tankki on ollut irti vuodon takia, mutta aina vuotaa. Olen tullut siihen tulokseen, että edellisen omistajan laittama ``letkuklemmari`` on ajan myötä tehnyt tuosta hanan kiinnitys kohdasta hieman soikean. Erilaisia juttuja olen kokeillut, mutta huonolla menstyksellä. Bensan kestävää tiiviste tavaraa ei  tunnu löytyvän, oikeat letkun kiristimet, mitä olen löytänyt, on liian leveitä. Pikku juttu tämäkin, mutta erittäin rasittava. Lisä hankaluus on se, että näitä tankkeja on tosi vähän tarjolla ja tuota muovia lienee hankala muokata.
Onko porukoilla mitään ehdotusta tällaisen ongelman ratkaisemiseksi, esim. kunnon tiiviste liimaa, mikä todella kestäisi bensaa (paria olen kokeillut) tms.
T.Rade

Kesäkuu 01, 2024, 03:34:56 ap
Vastaus #1

Harri Valtari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ettei hana olisi huonolaatuinen tai o-rengas vähän sinnepäin . Minulla on kolme alkuperäistä uutta Piaggion hanaa , tutkailen niitä huomenna . Piaggio muuten myy erikseen noita o-renkaita , niissä ainakin on mitoitus ja materiaali kunnossa . Oletan , että olet kokeillut siirtää hanaa hieman eri paikkaan . Ei tässä paljoa voi sanoa , kun tuo rakenne on niin simppeli .

Kesäkuu 11, 2024, 20:37:11 ip
Vastaus #2

Rauno Koskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi!
Homma selvisi vihdoinkin. Syyllinen ei ollut tankki, vaan tuo alipaine toiminen hana, tarkkaanottaen siitä lähtevän bensapinnan anturin johdon läpivienti. Oli vaan melko hankala todeta mistä vuoti, kun oli ympäriinsä bensassa. Nyt paikalla vastaavanlainen hana ilman merkkivalon johtoja.Taannoin alunperin uusi vuotava hana oli jo vaihdettu kerran myyjän toimesta toiseen (tämä hana mikä vuosi myös), eli laatu on mitä on. Tarkoitus oli laittaa tavallinen väännettävä on/off hana, mutta tilan puutteen vuoksi ei onnistunut.
T.Rade