Kirjoittaja Aihe: Peto mopo  (Luettu 13968 kertaa)

Heinäkuu 03, 2023, 14:43:04 ip
Vastaus #60

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 11956
Petotyttö vuodelta 1955
ja sitten 2023...

t. Markku

Heinäkuu 03, 2023, 19:09:21 ip
Vastaus #61

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1498
Aika yllättävä tuo kuivalehen kans vuodelta -55!  Eikös mopoasetus tullut vasta -57 syksyllä, eli sitä ennen Suomessa mopedit rekisteröitiin kevytmoottoripyöriksi, ja niiden kuljettamiseen tiellä vaadittiin kuulustelukortti ja 16 vuoden ikä?  Myöhemmässä mopedistissa yllättää taas tatuoinnit...  Mopedi sanana on varmaan löytynyt naapurimaan puolelta, moped on tietysti suomeksi mopedi?  Onkohan se peräisin jostain motor/pedal ajatuksesta?

Petomanne tuli taas mieleen, mutta se taidettiin tässä ketjussa käsitellä jo asian aamunkoitossa...

jaakkovaakko