Kirjoittaja Aihe: Millä sövytetään  (Luettu 4202 kertaa)

Marraskuu 28, 2020, 20:50:49 ip
Luettu 4202 kertaa

erkki kuparinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kawasaki A 1 R
   Tähänasti on aina kromattu mutta nyt on alumiiniset etutelarit nyljettynä aattelin paukkupullo sävytystä, millä ootte tehneet pohja ja pinta kysyy?
     T : Erkki

Marraskuu 28, 2020, 22:07:28 ip
Vastaus #1

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Älämaalaa paukulla kun se lähtee kun käy kunnolla tuuli.Hae maalarilta tai maaliliikkeestä oikeata maalia vaikka paukkupullossa niin he neuvovat mitä pohjatöissä tarvitset,Tokmannin täti ei tiedä siitä Mastonista kuin hinnan.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Marraskuu 28, 2020, 22:11:05 ip
Vastaus #2

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Marraskuu 28, 2020, 22:44:28 ip
Vastaus #3

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei maalaaminen ole vaikeaa, olen nähnyt ihmisen tekevän sitä.

Ongelmaksi yleensä tulee se tila, missä maalata.

Marraskuu 29, 2020, 08:03:38 ap
Vastaus #4

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No riippuu tietty siitä, mitä on maalaamassa. Kyllä laadukkaammalla kilikalilla, vaikkapa Wurth, saa suht hyvää ja kestävää pintaa käyttörautaan. Tankkia ja muuta laajempaa pintaa en kuitenkaan lähtisi paukkupullolla maalaamaan. Kaupassa kertoivat, että noita parempia maaleja vaan ei ole enää valikoimissa, kun kaikki ostavat kuitenkin sitä halvinta mahdollista.

Marraskuu 29, 2020, 09:35:38 ap
Vastaus #5

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Tästä kilikali suihkuttelusta on aina sillointällöin juttua ja aina samat asiat.
Maaliliikkeet tekee ihan oikeasta automaalista 2K paukkumaalia joka on ihan hyvää mutta kallista ja siinä on sama huono puoli se että se ei peitä niitä hienoja hiomajälkiä minkä oikea ruiskumaalaus peittää.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Marraskuu 29, 2020, 09:51:20 ap
Vastaus #6

erkki kuparinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kawasaki A 1 R
    Petrille sanoisin että arviosi meni jälleen vähän ohi, v 2005 maalutin 90 /BMW :n Joutsenossa kaverillajo nka nimeä en osaa kirjoitaa eli Kerhart Mariut
    hänestä oli kerrottu että on hyvä no ok mutta hän näytti maalaamonsa vanha pientilan navetta siinäkunnossa kun lehmät olivat lähteneet mutta ikkunat
    oli rikottu siis rikki nurkassa halpiskompura n. 85 ekee lämmitys 2 KW rakennuskuivain . Kaverillani oli Gold Wing osat,teki mieli kysyä Jarmolta jotta
    lähetäänkö osienkanssa Hämeenlinaan. Emme kuitenkaan lähteneet jätimme maalattavaksi joulukuun puolessa välissä saatteella valmiina ennen vappua
    hän näytti reverennssejä kansiosta etupäässä moottorikelkkoja ja kertoi olevan vakuutusytiöille komeita töitä. Valmis soitto tuli maaliskuussa joten edessä
    oli hakureissui ja vähän jännäsi kun oli viellä pakkastalvi pelko oli turhaa se mitä olimme kuulleet piti myös paikkansa, ei ihan halpa mutta helvetin hyvä.
    Vähän poikkean aiheesta lukekaa netistä juttu Kärkölän nerosta tämä peräkamarin poika painoi yleisostokortteja itse tekemilään laatoilla kahden kallion-
    kielekeen välissä tunkilla, ja paloi itse tekemällään tunnustuksella nimismiehelle tunnontuskissaan. Eli tässäkin kädet ratkaisivat olin paikkakunnalla 16 v.
    ja näin tämän henkilön oli hyvin sellainen eristäytyneen oloinen.  EK

Marraskuu 29, 2020, 11:07:33 ap
Vastaus #7

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
    Petrille sanoisin että arviosi meni jälleen vähän ohi, v 2005 maalutin 90 /BMW :n Joutsenossa kaverillajo nka nimeä en osaa kirjoitaa eli Kerhart Mariut
    hänestä oli kerrottu että on hyvä no ok mutta hän näytti maalaamonsa vanha pientilan navetta siinäkunnossa kun lehmät olivat lähteneet mutta ikkunat
    oli rikottu siis rikki nurkassa halpiskompura n. 85 ekee lämmitys 2 KW rakennuskuivain . Kaverillani oli Gold Wing osat,teki mieli kysyä Jarmolta jotta
    lähetäänkö osienkanssa Hämeenlinaan. Emme kuitenkaan lähteneet jätimme maalattavaksi joulukuun puolessa välissä saatteella valmiina ennen vappua
    hän näytti reverennssejä kansiosta etupäässä moottorikelkkoja ja kertoi olevan vakuutusytiöille komeita töitä. Valmis soitto tuli maaliskuussa joten edessä
    oli hakureissui ja vähän jännäsi kun oli viellä pakkastalvi pelko oli turhaa se mitä olimme kuulleet piti myös paikkansa, ei ihan halpa mutta helvetin hyvä.
    Vähän poikkean aiheesta lukekaa netistä juttu Kärkölän nerosta tämä peräkamarin poika painoi yleisostokortteja itse tekemilään laatoilla kahden kallion-
    kielekeen välissä tunkilla, ja paloi itse tekemällään tunnustuksella nimismiehelle tunnontuskissaan. Eli tässäkin kädet ratkaisivat olin paikkakunnalla 16 v.
    ja näin tämän henkilön oli hyvin sellainen eristäytyneen oloinen.  EK

Automaalaamot ovat siis aivan turhaan investoineet hienoihin, teknisiin ja erittäin kalliisiin maalauskammioihin ja uuneihin.