Perjantaina aamulla seuranta sanoo, että paketti on Vantaalla ja luovutettu valtuutetulle jakelufirmalle lopullista toimitusta varten.
Hienoa. Saanen tavaran sitenkin viikonlopuksi....
Olen itse kotona klo 16:35 eikä seurantajärjestelmässä näy tilannemuutosta. No, eipä tullut kuriiria.
Nyt sitten launtaina aamulla seuranta sanoo, että "Vantaa. Lähetysta yritetty toimittaa pe16:47. Asikasta ei tavoitettu. Jätetty ovilappu jne..."
Kiinnostaisi kovasti tietää mistä ja millä tavalla asiakasta on siellä Vantaalla yritetty tavoitaa. Ei ainakaan täältä kotoa Tampereen kupeesta mainittuna aikana. Ei puhelimella, sähköpostilla tai sillä ovilapulla ovesta tai postilaatikosta. Jos sitten jonkun muun talon oveen on jätetty....
Tästä tulikin tragikoominen jatkokertomus, jonka huvittavin yksityiskohta on se, että olen jo omin silmin nähnyt paketin omalla tontillani mutta hallussani se ei vieläkään ole.
Sitten viimenäkemän on sattunut seuraavaa:
Soitin maanataina Fedexin asiakaspalveluun kysyäkseni millä konstilla saisin paketin käsiini. Koska kotiosoitteessa ei päiväsaikaan olla paikalla, sovittiin että kuriiri toimittaa paketin työpaikalleni tiistaina.
Annoin samalla palautetta lähetin toiminnasta ja siitä että asiakasta ei ole yritetty tavoitaa millään konstilla vaikka toimitus on jo myöhässä.
No tänään tiistaina havahdun kotona aamukahvilla 7:20 siihen että lähettipalvelun paku peruuttaa pihaan. Näen ikkunasta kuinka kuljettaja tulee autosta ulos ja ottaa paketin takaluukusta. Ryntään kiiruusti ovelle ottamaa lähetystä vastaan. Hetken odoteltuani ihmettelen ettei ketään näy. Juoksen takaisin katsomaa keittiön ikkunasta mitä kadun puolella tapahtuu. Näen lähetin kävelevän paketti kädessä tien suunnasta kohti autoa, hyppäävän ratin taakse ja karauttavan pois.
Ei siis käynyt lähelläkään ovea.
Kiroan tilannetta ja lähden töihin. Töissa katson seurantajärjestelmästä tilanteen: "Toimituspoikkeus. Osoitetta ei voitu paikallistaa"
Ei voi olla totta.
Soitan jälleen asiakaspalveluun ja selitän tilanteen. Miksi lähetystä ei tuotu ovelle? Miksi sitä ylipäätään tuotiin kotiin kun oli sovittu että se tuodaan töihin?
Mistä minä sen nyt saan TÄNÄÄN?
Asiakaspalvelu lupaa selvittää asian ja soittaa minulla hetken päästä. Näin tapahtuu:
Selitys: Tieto toimitusosoitteen muutoksesta ei ollut mennyt kuljettajalle. Toisekseen kuljettaja ei tiennyt mihin taloon lähetys pitäisi toimittaa, koska samalla numerolla on kolme taloa: xxxkatu 10, 10B ja 10C
Rahtikirjassa tosin lukee xxxkatu 10 eli olisiko pakettia kannattanut tarjota täsmälleen siihen osoitteeseen mikä rahtikirjaan on printattu ja missä lähetti jo itse seisoi?
No, pitää vain ymmärtää.
Huomenna uusi yritys työpaikalle. Ainakin tätä pakettia on kuskattu koko rahan edestä.