Kirjoittaja Aihe: Kuriirifirmojen toiminta  (Luettu 4067 kertaa)

Toukokuu 04, 2019, 08:53:51 ap
Luettu 4067 kertaa

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tästä aiheesta on ollut monta monta keskustelua varmaan täälläkin mutta nyt ottaa niin lujaa ohimoon, että on taas pakko avautua.

Tilaan tavaraa saksanmaalta. Saan asianmukaisen fedexin seurantakoodin ja sähköposti-ilmoituksen lähetyksestä.
Kaikki sujuu hienosti ja seurantajärjestelmä kertoo oikein toimitusajan: Torstaina klo 18.
No, seurannan mukaan paketti onkin sitten torstaina Arlandassa ja arvioitua toimitusaikaa ei enää mainita.

Perjantaina aamulla seuranta sanoo, että paketti on Vantaalla ja luovutettu valtuutetulle jakelufirmalle lopullista toimitusta varten.
Hienoa. Saanen tavaran sitenkin viikonlopuksi....
Olen itse kotona klo 16:35 eikä seurantajärjestelmässä näy tilannemuutosta. No, eipä tullut kuriiria.

Nyt sitten launtaina aamulla seuranta sanoo, että "Vantaa. Lähetysta yritetty toimittaa pe16:47. Asikasta ei tavoitettu. Jätetty ovilappu jne..."

Kiinnostaisi kovasti tietää mistä ja millä tavalla asiakasta on siellä Vantaalla yritetty tavoitaa. Ei ainakaan täältä kotoa Tampereen kupeesta mainittuna aikana. Ei puhelimella, sähköpostilla tai sillä ovilapulla ovesta tai postilaatikosta. Jos sitten jonkun muun talon oveen on jätetty....

Minkä ihmeen takia kyseinen lähetti haluaa taas ajella niiden pakettien kanssa monena päivänä ympäri kaupunkia kun sen homman voisi hoitaa kerrallakin perille. Jos se nyt sitten ylipäätään on kaikessa huomaamattomuudessaan käynyt meidän oven takana. Ainakaan pihassa ei ole ylimääräisiä auton jälkiä.

Itte pitäs kaikki tehdä.

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 04, 2019, 08:58:05 ap kirjoittanut Juha Pohjamo »

Toukokuu 04, 2019, 12:05:05 ip
Vastaus #1

Taito Nuutinen

• Vieras
Töd.näköisesti lähetti ajanut osoitteesi ohi kovalla kiireellä kaljakauppaan..ei ole edes käynyt ovesi takana...Noilla kuskeilla pitäis olla jonkinlainen "tulospalkkaus" jossa tulokseen vaikuttaa yhdellä kerralla onnistunut tavaran toimitus..taitavatte kuitenkin tuntipalkalla ajella ympäri pitäjiä joten so what tyylillä mennään.Itse käyn asiakkaitten ovien takana päivittäin..ja kyllä harmitt..ihan helv..jos asiakas ei sovittuna aikana paikan päällä eikä vastaa viesteihin eikä puhelimeen..sitten kun olen lähtenyt kohteesta..puhelin soi ja ihmetellään missä viivyn..Nykyään otan kuvan asiakkaan ovesta yms. ja lasku turhasta käynnistä jos ei pääse sisään,laskuun pistän tiedon että kuva kohteesta saatavissa tarpeen tullen..

Toukokuu 04, 2019, 20:24:52 ip
Vastaus #2

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tilasin Siebenrockilta biimerikamaa 29.4 ja eilen toi posti käteen. Toimijana DHL. Useamman kerran tilannut tuolta ja KFM:ltä ja aina on toiminut niinkuin pitääkin. KFM on myös bemareihin alkuperäisosaa toimittava yritys.

Toukokuu 07, 2019, 16:38:30 ip
Vastaus #3

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Perjantaina aamulla seuranta sanoo, että paketti on Vantaalla ja luovutettu valtuutetulle jakelufirmalle lopullista toimitusta varten.
Hienoa. Saanen tavaran sitenkin viikonlopuksi....
Olen itse kotona klo 16:35 eikä seurantajärjestelmässä näy tilannemuutosta. No, eipä tullut kuriiria.

Nyt sitten launtaina aamulla seuranta sanoo, että "Vantaa. Lähetysta yritetty toimittaa pe16:47. Asikasta ei tavoitettu. Jätetty ovilappu jne..."

Kiinnostaisi kovasti tietää mistä ja millä tavalla asiakasta on siellä Vantaalla yritetty tavoitaa. Ei ainakaan täältä kotoa Tampereen kupeesta mainittuna aikana. Ei puhelimella, sähköpostilla tai sillä ovilapulla ovesta tai postilaatikosta. Jos sitten jonkun muun talon oveen on jätetty....

Tästä tulikin tragikoominen jatkokertomus, jonka huvittavin yksityiskohta on se, että olen jo omin silmin nähnyt paketin omalla tontillani mutta hallussani se ei vieläkään ole.

Sitten viimenäkemän on sattunut seuraavaa:
Soitin maanataina Fedexin asiakaspalveluun kysyäkseni millä konstilla saisin paketin käsiini. Koska kotiosoitteessa ei päiväsaikaan olla paikalla, sovittiin että kuriiri toimittaa paketin työpaikalleni tiistaina.
Annoin samalla palautetta lähetin toiminnasta ja siitä että asiakasta ei ole yritetty tavoitaa millään konstilla vaikka toimitus on jo myöhässä.

No tänään tiistaina havahdun kotona aamukahvilla 7:20 siihen että lähettipalvelun paku peruuttaa pihaan. Näen ikkunasta kuinka kuljettaja tulee autosta ulos ja ottaa paketin takaluukusta. Ryntään kiiruusti ovelle ottamaa lähetystä vastaan. Hetken odoteltuani ihmettelen ettei ketään näy. Juoksen takaisin katsomaa keittiön ikkunasta mitä kadun puolella tapahtuu. Näen lähetin kävelevän paketti kädessä tien suunnasta kohti autoa, hyppäävän ratin taakse ja karauttavan pois.
Ei siis käynyt lähelläkään ovea.

Kiroan tilannetta ja lähden töihin. Töissa katson seurantajärjestelmästä tilanteen: "Toimituspoikkeus. Osoitetta ei voitu paikallistaa"
Ei voi olla totta.

Soitan jälleen asiakaspalveluun ja selitän tilanteen. Miksi lähetystä ei tuotu ovelle? Miksi sitä ylipäätään tuotiin kotiin kun oli sovittu että se tuodaan töihin?
Mistä minä sen nyt saan TÄNÄÄN?

Asiakaspalvelu lupaa selvittää asian ja soittaa minulla hetken päästä. Näin tapahtuu:

Selitys: Tieto toimitusosoitteen muutoksesta ei ollut mennyt kuljettajalle. Toisekseen kuljettaja ei tiennyt mihin taloon lähetys pitäisi toimittaa, koska samalla numerolla on kolme taloa: xxxkatu 10,  10B ja 10C
Rahtikirjassa tosin lukee xxxkatu 10 eli olisiko pakettia kannattanut tarjota täsmälleen siihen osoitteeseen mikä rahtikirjaan on printattu ja missä lähetti jo itse seisoi?
No, pitää vain ymmärtää.

Huomenna uusi yritys työpaikalle. Ainakin tätä pakettia on kuskattu koko rahan edestä. 
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2019, 16:43:58 ip kirjoittanut Juha Pohjamo »

Toukokuu 07, 2019, 19:30:46 ip
Vastaus #4

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Tämä ei liity kuriirifirmaan vaan suomalaiseen suureen kauppaan/nettikauppaan.Tilasin Kärkkäisen nettikaupasta ajofarkut 25. huhtikuuta ja toimitus ajaksi kerrottiin muistaakseni 5-7 arkipäivää.Eilen eli yli 10 pivää tilauksesta laitoin viestiä että missähän viipyy,viestiini tuli vastaus jo samana päivänä että he eivät olekkaan se lopullinen toimittaja vaan Duell.Laitoin takaisin viestiä että ottakaa ihmeessä selville koska se Duell mahtaa ne mun housut toimittaa.Tänään tuli viestiä että he toimittavat kun saavat housuja.Laitoin eilen myös Duellille vietiä että mahtaako teillä olla sitä artikkelia ja kokoa ja tänään tuli heidän vastaus että löytyy varastosta.Saa nähdä koska saan lähetyksen,ei ne Kärkkäiselläkään paljoa välitä asiakkaasta sen jälkeen kun ovat rahansa saaneet.Pari kertaa aikaisemmin olen heiltä tilannut ja aina on ollut sanomista mutta aina vaan houkuttaa tilata heiltä kun sama kama on merkittävästi heillä halvempaa.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Toukokuu 07, 2019, 19:57:01 ip
Vastaus #5

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Näyttää olevan nykyään asiakaspalvelun yleinen taso.
 Vakuutusyhtiö oli tehnyt tuplalaskutuksen eräästä yritysvakuutuksesta koko viime vuoden. Asian huomasin tammikuussa.
 Soitto tammikuussa vakuutusyhtiöön ja kerroin tuosta havaitusta virheestä. Luvattiin selvittää tämä päivän selvä asia ja soittaa seuraavana päivänä minulle asian tiimoilta. Helmi- ja maaliskuukin vierähti, eikä kuulu selvitystä. Soitto huhtikuussa uudestaan samasta asiasta, ja vastaus, taas huomenna otetaan yhteyttä.
 No soitinpa taas eilen, ja tänään sähköpostiin tuli ilmoitus että heidän laskutuksessa on tapahtunut joku virhe.
  Ilmeisesti asiaa vauhditti kun ilmoitin kaikkien vakuutuksen katkeavan tähän viikkoon jos asia ei selviä tällä viikolla, ja tapahtunut toiminta on julkisesti luettavissa, kehujen kera.
Että katelkaapa hyvät ihmiset niitä laskuja mitä saatte, ja älkää vaan laittako suoraan ja sokeana niitä maksuun.
 Tuota tupla laskutusta saattaa tapahtua muillekin kuin minulle, jos niitä vakuutuksia sattuu olemaan enempikin eikä viitsi tarkasti lukea joka laskua? Ja ylipäätään muitakin laskuja. Epähuomiossa ja ns. "Laskutusvirheissä" saattaa mennä monta asiaa sormien ja silmien läpi jos ei ole tarkkana? Ja asia jää taatusti hoitamatta jos ei potki vähän perseelle.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2019, 20:00:20 ip kirjoittanut tuomo jylha »