Kirjoittaja Aihe: Ongelma Okkelin hihnan tilauksessa  (Luettu 3616 kertaa)

Tammikuu 05, 2019, 17:38:12 ip
Luettu 3616 kertaa

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
https://www.rinab.nu/snoeskoter-a/Ockelbo/Kedjehusdelar/Kuggrem/

Olen yrittänyt tilata oheista okkelin remmiä (ei variaattorin hihna vaan leveämpi hammashihna)

Homma tökkää kirjautumiseen koska sivusto haluaa henkkarin muodossa vuosikuukaisipäivä-XXXX eli ruottalainen henkilötunnus. Systeemiä ei näköjään saa huijattua puljaamalla suomen henkkaria eri muotoon. Firma ei vastaa info-osoitteeseen lähetettyihin viesteihin, saakutti. Appiukko tarttisi tuon hihnan varalle.

Mitenkähän homman ratkaisisi, ehdotin viestissä että lähetän maksun käteisellä postissa, mutta eivät vastaa siihenkään kyselyyn. Kerran tilattiin eri paikasta uusi tela ja tuulilasi, ruottista soitti joku äijä ja halusi maksun ennakkoon, se lähetettiin ja tavarat tuli. Ihmeen kankeita kauppamiehiä nämä.

Kiinastakin tuli Tecumsehin kaasari suit sait 12 eurolla.

Tammikuu 06, 2019, 11:12:24 ap
Vastaus #1

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Saattaa olla että ongelma on minun hetussa esiintyvä A-kirjain, ehkä ruottalaisilla ei ole kirjaimia hetuissa. Laitoin vielä tilausta toiseen sähköpostiin, jossain kohdin selittivät kai jotain että ulkomaisilta ostajilta vain etukäteismaksut ja kyselyihin ei vastata jos tiedot on vaillinnaiset.

Jospa ne viittis vastata kun asiakas tarpeeksi kiusaa viesteillä  :P  Olen luullut että on firmalle eduksi jos myy kauppatavaroitaan mahdollisimman paljon. Ehkä myyjä on sukua Tuntemattoman rättivaraston hoitajalle.

Ja hammashihna tulee koneen ja vaihteiston väliin, Lynxseissä on kai siinä kohdin ketju. Joku arveli että hammashihnoja saa teetettyä mittojen mukaan jossain (Etralla ehkä). Käytettykin kelpaisi varalle, mutta vielä ei ole purkaamoiltakaan tärpännyt.

Tammikuu 06, 2019, 11:43:43 ap
Vastaus #2

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Löytyykö jostain sen alkuperäistä osanumeroa? Ebaysta tai googlettamalla löytyy aika hyvin rompetta, kun hakukenttään laittaa osanumeron tai sen oikean englanninkielisen nimen sille osalle. Saattaa löytyä sellaisiakin kauppiaita jotka myy ihan suosiolla?
Ps. Henk-kohtaisesti olen alkanut tilaamaan ihan suoraan uutta osaa kun käytetyt maksaa näköjään enempi kuin uudet osat. Tunnearvoiset rytö- ja osakasat saa minun puolesta jäädä edelleen sinne hyllyyn. Viitsi enää ees kysellä mitään käytettyjä, kun joka kerta meinaa törmätä just samaan asiaan.

Tammikuu 06, 2019, 11:52:16 ap
Vastaus #3

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?threads/ockelbo-4500-l%C3%A4skiremmi.128813/

Joo, voi olla että käytetty hihna on uuden hintainen.

Kelkkalehden sivuilta löysinkin just vinkin että Oulun Etrasta on ainakin ennen löytynyt samanlaista hihnaa neljännes kelkkahihnan hinnasta.

Tammikuu 06, 2019, 13:10:38 ip
Vastaus #4

Risto Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos vanha hihna on vielä siinä kunnossa, että siitä pystyy ottamaan mitat, kannattaa kysellä hammashihnoja myyvistä liikkeistä. Ei kelkkatehdas hihnaa ole itse tehnyt ja kelkkojen valmistusmäärät on kuitenkin ollut sen verran pieniä, että todennäköisesti on käytetty jotain vakiohihnaa.

Tammikuu 06, 2019, 16:30:11 ip
Vastaus #5

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos vanha hihna on vielä siinä kunnossa, että siitä pystyy ottamaan mitat, kannattaa kysellä hammashihnoja myyvistä liikkeistä. Ei kelkkatehdas hihnaa ole itse tehnyt ja kelkkojen valmistusmäärät on kuitenkin ollut sen verran pieniä, että todennäköisesti on käytetty jotain vakiohihnaa.

jep, Optibelt-omega -merkkinen teollisuushihna  50 mm leveänä ja 8 mm hampaalla taitais passata kuhan appiukko päästelee vanhan hihnan irti malliksi jotta pituus selviää.

Mutta koska kelkka on Kotkassa, Suomenlahdella olevalla saarella 10 km mantereelta, eikä o pahemmin jäitä ei asialla ole tällä erää kiire. Ukolla on Lynx 250 jonka varaosakelkaksi osti Okkelin ihan poisvientihintaan. Siinäpä ei ollukaan kuin ihan mitättömät pikkuviat ja vähä ajettuna Okkeli on nyt ykköskelkka. On harkittu että pitäiskö hommata varaosakelkan varaosakelkka, mutta riskinä on että löytyy taas liian hyvä yksilö, jolle pitää alkaa katella varaosakelkkaa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 06, 2019, 16:31:42 ip kirjoittanut Jorma Korolainen »

Tammikuu 06, 2019, 18:33:16 ip
Vastaus #6

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Ja hammashihna tulee koneen ja vaihteiston väliin, Lynxseissä on kai siinä kohdin ketju. Joku arveli että hammashihnoja saa teetettyä mittojen mukaan jossain (Etralla ehkä). Käytettykin kelpaisi varalle, mutta vielä ei ole purkaamoiltakaan tärpännyt.

Etralta saa sillälailla teetettyjä, että leikkaavat leveästä aihiosta  halutun levyisen hihnan, kun vaan kertoo hihnan tyypin ensimmäiset kirjaimet ja numerot. Jos  ei sieltä valmiiksi oikeata leveyttä sattuisi löytymään.

Tammikuu 07, 2019, 09:30:12 ap
Vastaus #7

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joissain ruotsalaisissa nettikirjakaupoissa ruotsalaisen hetun on voinut ohittaa kirjoittamalla hetuksi pelkkiä kakkosia.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Tammikuu 07, 2019, 09:35:39 ap
Vastaus #8

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kakkosta vilauttamalla ruotsalaiseen nettikauppaan!   :laugh:

t. Markku