Kirjoittaja Aihe: Epäsosiaalinen media, Esome  (Luettu 9664 kertaa)

Lokakuu 07, 2018, 21:42:32 ip
Vastaus #15

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Ei viittitä mennä siihen kuka on oikee myyjä ja kuka lumiesteiden rakentaja. Se on Epäsosiaalista.

Lokakuu 09, 2018, 09:53:45 ap
Vastaus #16

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Viime viikolla sattu aku ankan puhelinmyyjä soittamaan kun en ollu valppaana ja ootin lääkärin soittoa. En nimittäin vastaile juurikaan tuntemattomiin numerohin. No kerroin ettei kiinnosta lehti, enempi kiinnostas kuulla polven kohtalosta. Tämäpä yllätti kun toivotteli päivän jatkoja ja sanoi ettei halua häiritä enempää. Kerroin että harvoin sattuu noin asiallisia ja huomaavaisia puhelinmyyjiä soittamaan. Tämä vaikutti vilpittömästi tyytyväiseltä palautteeseen.

Sen verran valehtelin ettei kiinnosta, voisin hyvin tilata ankan itelleni jollei olisi maailman vaikein perua sanoma osakeyhtiöltä tilausta. Kattokaas huviksenne keskustelupalstoja jollette usko. Äitimuorikin soitti ja pyysi aseveliapua samaan hommaan toisen lehden tiimoilta. Niiltä jää monta tilausta saamatta luulen.

Jos tuo myyjä olisi myyjä, niin alku meni hyvin. Mutta. Aina se mutta. Sen olisi tullut tehdä läksynsä, soittaa parin päivän kuluttua ja olla niinku huolissaan että mites se polvi. Kuunnella sairaskertomus. Ymmärtää. Ottaa osaa. Ja myydä Akuankka.

Lokakuu 10, 2018, 07:10:27 ap
Vastaus #17

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se aku ankka tilaus on siittä jännä, että kestona on paljon kalliimpi kuin eri myyjiltä otettuna lyhyemmissä pätkissä. Sitte ku otat pätkissä ni saat reppua, pyyhettä, kelloa ja vaikka mitä kylkiäisenä. Ja on vittumoinen aina se katkasta ku siirtyy setin päätyttyä toistaiseksi tulevaksi. En ymmärrä miksi on kalliimpi kesto kuin pikkupätkät kylkiäisineen. Ihan yhtä hankala ymmärtää ku viipurin torilla ryssällä oli kalliimmat hinnat silloin kun oli vähän asiakkaita. Ruuhka-aikaan sai sitte halvemmalla tavaraa. Kerran kysyttiin sitä muttei ymmärretty vaikka se puhu suomea.
Noinhan se menee; uskollista tilaajaa sakotetaan!
Ovat toki kiristäneet noiden pätkätilauksien ketjuttamista.
Olen joutunut ihmettelemään, miksi minulle joskus tulee erilaisia akkainlehtiä muutaman kuukauden jaksoissa.
Vaimo kertoi, että hän ketjuttaa noita pätkätilauksiaan, mutta välillä täytyy muuttaa tilaajan nimeä, vaikka osoite on sama.

PS: Hesarissa tänään joku ilmastokeskustelija valitteli kodinkoneiden lyhyttä elinikää ja sitäkautta syntyviä päästöjä.
Kun olen juuri ostamassa uuteen asuntoon kodinkonepakettia, olen huomannut, että onhan niitä puolta halvempia kiinalaisia koneita erääsen saksalaiseen verrattuna ( toki kaupoissa on useita saksalaisia brändejä, mutta vain yksi Saksassa valmistettu).
Miksiköhän tuo kyselijä ei itse osta sitä saksalaista kallista, vaan vastii direktiiviä, jossa takuuaika pitää nostaa 10 vuoteen?

Lokakuu 10, 2018, 09:05:25 ap
Vastaus #18

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Se aku ankka tilaus on siittä jännä, että kestona on paljon kalliimpi kuin eri myyjiltä otettuna lyhyemmissä pätkissä. Sitte ku otat pätkissä ni saat reppua, pyyhettä, kelloa ja vaikka mitä kylkiäisenä. Ja on vittumoinen aina se katkasta ku siirtyy setin päätyttyä toistaiseksi tulevaksi. En ymmärrä miksi on kalliimpi kesto kuin pikkupätkät kylkiäisineen. Ihan yhtä hankala ymmärtää ku viipurin torilla ryssällä oli kalliimmat hinnat silloin kun oli vähän asiakkaita. Ruuhka-aikaan sai sitte halvemmalla tavaraa. Kerran kysyttiin sitä muttei ymmärretty vaikka se puhu suomea.

Asiaa Tekniikan Maailmasta ja Vauhdin Maailmasta. Muista lehdistä en tiedä, kun niitä ei kotiin tule.
Minulle tulee molemmat kestotilauksena.
TM lähetti E-laskun heinäkuussa vuoden kestotilauksesta 185€
Lehden vuosikerran saa näköjään 100€urolla, joten puhelin kouraan ja soitto asiakaspalveluun ja lupasivat lähettää uuden laskun, joka on se 100€, eli säästöä 85€ pelkällä puhelinsoitolla.
Molemmat lehdet on jo vuosia harjoittaneet sitä, että kun se kestotilauksen lasku tulee, niin puhelinsoitolla sen saa pienennettyä siihen tarjoushintaan.
Mietin vaan, että kuinka moni maksaa sen alkuperäisen kalliin kestotilauslaskun enempiä ajattelematta
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Lokakuu 10, 2018, 10:53:36 ap
Vastaus #19

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit

PS: Hesarissa tänään joku ilmastokeskustelija valitteli kodinkoneiden lyhyttä elinikää ja sitäkautta syntyviä päästöjä.
Kun olen juuri ostamassa uuteen asuntoon kodinkonepakettia, olen huomannut, että onhan niitä puolta halvempia kiinalaisia koneita erääsen saksalaiseen verrattuna ( toki kaupoissa on useita saksalaisia brändejä, mutta vain yksi Saksassa valmistettu).
Miksiköhän tuo kyselijä ei itse osta sitä saksalaista kallista, vaan vastii direktiiviä, jossa takuuaika pitää nostaa 10 vuoteen?

Voi kun se olisikin niin yksinkertaista että korkeampi hinta tarkoittaisi parempaa laatua tai edes pitempää kestoikää. Vaan kun ei. Toki kaikista halvimmat vehkeet ovat joskus aivan surkeita mutta se että joku tuote maksaa tuplat ei sinänsä tarkoita yhtään mitään. Jos olisi aivan saletti että 2x kalliimpi (siis kolminkertainen hinta johonkiin verrokkiin nähden) kone kestäisi kolminkertaisen ajan niin tottamaar semmoisen hankkisin, ainakin jos kodinkoneesta on kyse. Normaali pyykkikone kestää 10-15 vuotta joten 45 vuotiaaksi elävä pesukone riittäisi mulle varmaan loppuiäksi. Sitten reilu ysikymppisenä voi hankkia vähän halvemman jos elinpäiviä vielä riittää, ja sähköä sekä juoksevaa vettä ???

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 10, 2018, 12:59:43 ip
Vastaus #20

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Just eileen porailin iskuporakneella kaivonkanteen ilanvaihtoreikiä.
Porakone oli Deutzer merkkinen halpa iskuporakone, jonka olen joskus ostanut mökille..
Kone rupes jyrräämään kesken työnteon, mutta onneksi pyöri vielä, että sain aukon valmiiksi.
Aamusella avasin koneen päämääränä korjata se.
Näyttipä moottorin kenttä (staattori) olevan suoraan muovisen rungon varassa.
Samoin roottorin laakerointi.
Työnteossa staattori oli lämmennyt, joka on ihan normaalia.
Epänormaalia on se, että ko lämpeneminen oli pehmentänyt muovirunkoa, joten staattori pääsi heiman liikkumaan.
Seurauksena on, että roottori ottaa kenttään, josta seurauksen jyrinä ja hidas pyörintänopeus.

Laadukkaassa koneessa on staattori ja roottorin ripustukset ovat samassa silumiinivalussa, jolloin pieni lämpeneminen ei aikaansaa ko muutoksia niiden keskenäisiin asentoihin.
Tietenkin tuollainen silumiininen valukappale on lisäosa, joka maksaa lisää.
Valitettavasti tuollaisen lisärungon olemassaoloa ei näe ostettaessa.
Mutta halvalla saa huonon, se on 100% varmaa!
M.O.T.
Se saako kallimmalla aina paremman, ei tietenkään ole aina varmaa, mutta todennäköisempää, kuin halvalla.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 10, 2018, 13:01:49 ip kirjoittanut Jouko Kuisma »

Lokakuu 10, 2018, 15:29:38 ip
Vastaus #21

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Halapoo ei missää nimessä kannata ostoo! Minäkii etin kahtena päevänä kahta metrijä ruskeeta 10 x 10 kokosta johtolistoo (kaapelikourua, asennuskanavoo. jne.) aenakii kuuvesta eri kaupasta.

Vuan ei sitä löytyny koko kaapunnista, valakeeta vuan oli, roepeliikkeissä niihin hinnat vaehteli 2.90 - 3.50 euron välillä, mutta minä kun en semmosia halapatuontituotteita suosi, niin ostin oekeesta sähöasennusliikkeestä isolla alennuksella ihan vastoovan pätkän viijellä eurolla. ::)
-pena-

Lokakuu 10, 2018, 16:55:56 ip
Vastaus #22

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Nuoruuden hullutusten jälkeen oon ostanu Mielellään vähä kalliimman. 7 hengen huushollissa jossa pesukone ja kuivausrumpu pyörähtää pari kertaa päivässä niin kestää sen 20 vuotta. Pesukoneen rummun iskunvaimentajat vaihdoin kerran, kuivausrummun ohjainpyörät kerran. Se on siinä. On hintasa vertanen vähintään.
Ja sitte. Monissa kuteissa sanotaan ettei kestä kuivausrumpua... Mieleen kun menee vahingossa mukaan paperinenäliina, ja muun kaman mukana vielä kuivausrumpuun niin ehjänä tulee ulos. Ohut on niin että läpi näkyy, mutta ehjä.

Ai miksi pestä paperinenäliinoja... en tiä yhtään, mutta aina joskus niin käy.

Ei tuota Mielen astianpesukonettakaan voi huonoksi sanoa...
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 10, 2018, 16:58:00 ip kirjoittanut Kari Rautiainen »

Lokakuu 18, 2018, 14:57:09 ip
Vastaus #23

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Sosiaalisuuden / epäsosiaalisuuden ilmentymiä.

Kävin pitkästä aikaa nakkikioskilla hodarin ostossa. Kun tuli mun vuoro, myyjä kysyi:
Niin?
(Tarkoittaa: päivää herra, mitähän saisi olla tälläkertaa, meillä on erittäin hyviä jne...)

Mausteita?
-kaikki.

Sitte kun hodari oli lyöty lavaan niin myyvästi nakkihenkilö kysyi:
Sitte?
(Tarkoittaa: saisiko olla jotain jälkkäriä kuten donitsi tai vaikka muurinpohjalettu, kahvi?)

Otin hodarin ja vastasin: emmä muuta. Myyjä oli tehny jo selväksi ettei tää mikään sosiaalinen tapahtuma ole. Mämmit lauteelle ja seuraava.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 18, 2018, 14:59:59 ip kirjoittanut Kari Rautiainen »

Lokakuu 18, 2018, 16:04:39 ip
Vastaus #24

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
A = Asiakas
M = Myyjä

M: Ja mitäs teille?
A: Mitteepä tässä, kiitos vuan kysymästä.
M: Tarkoitan siis, mitä te syötte?
A: Purkkoo. Tästä on kyllä männä jo maku.
M: Mutta mitä te tilaatte nyt?
A: Savon Sanomia ja Aku Ankkoo, mutta nyt ottaesin hampurilaesen.
M: Selvä. Ja minkähän hampurilaisen?
A: No se on se systeemi, jossa on pihvi ja kaks kuorta. Pitäs teijän tiällä tietee.
M: Syötkö täällä?
A: Sillon tällön.
M: Öh… siis syötkö täällä nyt tällä hetkellä?
A: Purkkoo vieläkiin, mutta maku on männä jo.
M: Puhun tilaamastasi hampurilaisesta. Tuleeko se mukaan?
A: Kah, jos se vuan tahtoo.
M: Siis otatko mukaan?
A: Tule vuan, jos halluut.
M: Selkeä kysymys. Syötkö tilaamasi ruoan täällä?
A: Onko siellä tilloo? Aattelin kyllä että tuolla pöyvässä…
M: Hyvä on. Saako laittaa kaikki mausteet?
A: Jos ne vuan mahtuu, vähän kyllä eppäelen.
M: Eli, kaikkia mausteita vai ei kaikkia mausteita?
A: Joo… vuan kanelin suap jättee poekkeen.
M: Eipä sitä kyllä yleensä… no, kaikkia muita saa siis panna?
A: No sepä oli aeka suora ja hävytön kysymys, hävetkee nyt vähäsen.
M: Voi helkkari teidän kanssa!!!
A: Vai niin, että tällasta palavelua. Taijanpa sitten jättee tilloomatta ja hakkee torilta muikkukukon
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Lokakuu 18, 2018, 16:42:32 ip
Vastaus #25

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Just näin Petri. Savossa ainakin.

Epäsosiaalisuus on myös paikkasidonnaista.
Lauma ihmisiä odottaa hissiä. Kaveruksilla kova pulina keskenään.
Kun hissiin päästään niin juttu loppu siihen. Hiljaisuudessa mennään ja ihmiset tuijottaa vaivautuneena kerrosnumeronäyttöä.
Ovi aukee, porukka poistuu, ja juttu jatkuu.

Niinkun kuppilan kusilaarilla, jokainen on omissa oloissaan, heittää helmeilevät mallasvitsansa laariin mitään puhumatta lajikumppanille joka vieressä tyhjentää rakkoaan. Smalltalkiin kuuluisi kysyä naapurilta että: kuis heruttaa? Mutta ei, naapuri vaan yrittää osua siihen metholin hajuiseen rännikiekkoon eikä anna naapurin häiritä ko urheilusuoritusta.
Stana häiritsee toisen rännikiekkosuoritusta. Rännikiekko on tärkeempää kun sosiaalisuus.

Lokakuu 18, 2018, 16:56:47 ip
Vastaus #26

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Suu pidettävä supussa kun on rännikusella.
Aatelkaa nyt-kaveri hiukkasen kääntyy-ja kysyy jotain
ehkäpä turhanpäiväistä

Käännyt kysyjään-ja kullinpäät osuu toisiinsa ja saat röppärin.

Uskooko kukaan-etenkin-uskooko eukkokultasi selitystä?

Eijei...naama kohden kaakelia ja kulhiaa kouralla suojaten
on sinun helmeileväsi heruttaminen.

t. Markku