Kirjoittaja Aihe: Ase Capri Garelli mäntä 90cc ja männänrenkaat  (Luettu 6219 kertaa)

Joulukuu 07, 2016, 17:47:58 ip
Luettu 6219 kertaa

Jarmo Kaijansinkko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on Capri Garelli 87cc jossa alkuperäinen mäntä nimeltään borgo, halkaisija 50mm.

En löydä tuolla männän nimellä renkaita. Mistä etsiä näitä, ebay hyvin koluttu?
miten renkaan koot yleensä ilmoitetaan?

Joulukuu 09, 2016, 20:07:49 ip
Vastaus #1

sakari vesa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä ostin kokeeksi Suzuki PV:n 50mm männän. Ajattelin kokeilla, sitten kun on aikaa syventyä. Lyhyempihän se on ja yläpään laakeria joutuu vähän muuttamaan kun on 12mm tappi. Onko sulla yläpäässä neulalaakeri ja 13mm tappi? Sopivia neulalaakereita saa laakerikaupasta. Sitä en nyt muista joutuuko männänrenkaitten päiden tappeja siirtämään jos osuu aukkojen kohdalle. On tuolla tallissa se mäntä ja pyttyjä, mutta on niin turkasen kylmä siellä etten nyt viitti lähteä mittailemaan. Kunhan käyn niin mittailen lisää.

Joulukuu 09, 2016, 21:45:21 ip
Vastaus #2

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Sujuvalla italiankielellä kun alkaa etsimään Agrati Garelli-osia..Englannissakin noita näkyy paljon olleen.

Joulukuu 10, 2016, 17:35:31 ip
Vastaus #3

Jarmo Kaijansinkko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on borgo mäntä hyvin ehjä mutten oo ehtiny minäkään mittailemaan mäntää, kun on kylmä talli, kesällä tuli vähän ajettua ja nyt ei pelitä. Seuraava etappi on stefojen vaihto. saa liikaa ilmaa jostain, ei suostu käymään.

Kesällä oli mäntä pois. vaihdoin uuden laakerin, alkuperäiset neulat tallessa.'En jaksanut koota niitä uudelleen.
Männän tappi on tosiaan 13mm. Kerro vaan jos suzukin mäntä käy.. Ehkä joku on löytänyt tähän ratkaisun..

Helmikuu 15, 2017, 01:54:59 ap
Vastaus #4

Mika Mattila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taitaa alkuperäinen mäntä kuitenkin olla 48,6mm , ja kyllä on vaikea löytää orkkista ainakaan, mutta kannattaa etsiä myös Franco Morini, benelli,gilera ym, italian Mp sivuilta... Itse kaipailisin Ase Caprin metallilogoja.  Ps. valmistan museo Mp/mopojen satulaverhoiluja Haminassa.sekä sorvailen säätösuuttimia, akseleiden holkkeja .nylonista,messingistä ,alumiinista,teräksestä ym.
Facebookista Käyttäjä. Mikaz Mattilat haulla löytyy lisätietoa.

Helmikuu 15, 2017, 09:53:03 ap
Vastaus #5

juha p salonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Helmikuu 19, 2017, 14:44:49 ip
Vastaus #6

Jarmo Kaijansinkko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hei.

Kiitoksia viesteistä. Kattelin just tuon 87 kuutioisen tietoja, poraus olis 48 mm vaikka männän koko mauserilla näyttää 50. Mika lienet oikeassa.
Oikeastaaan tarttis vaan renkaat..liittyykö niihin joku tapa mitata? ei kokemusta.
Mulla on yksi Capri kuori tallissa jossa on tuo Ase logo, ei sille tarvetta..

Marraskuu 07, 2017, 15:25:29 ip
Vastaus #7

Kämäräinen Jouko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mäntä 48 mm, 1-ylikoko 48,4, 2-yk 48,8, 3-yk 50 seur.50'2,seur50,4, seur 50,6 männänrenkaat vastaavat