Kirjoittaja Aihe: Scoden etu jousitus  (Luettu 3111 kertaa)

Syyskuu 23, 2017, 10:36:23 ap
Luettu 3111 kertaa

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kyseessä Baotian BT49QT-12 Rebel skode ja nyt etupää lyö terävästi pohjaan kun hiljennän hidastustöyssyihin, edessä näkyy ihan kuin moottoripyörissä teleskoopit muttei mitään öljy vuotoa ja onko sielä edes öljyä vaan vain pelkät jouset. Tämä alkoi tänä kesänä ja pahenee, mites talven aikana korjataan. Kiinasta sais halvalla ilmajousia, pitäis vaan avata että voisi mitata minkä kokoiset sinne mahtuu, tai uudet vieterit ja sorvata vielä kestävästä kummista jonkin moiset stopparit. Tekniikanmailman testissä 10V sitten tuota moitittiin mutta kaksi kesää oli hyvät ja nyt ei, skode on n.8V vanha ja ajettu nyt 2350Km. Onko parempia ehdotuksia, purkamalla sais samalla diditaali kellon kuntoon kun nyt pimeänä, vaikuttaa hankalalle purkaa mutta kun niitä plastiikoita purkaa pois niin pakkohan niihin on päästä käsiksi. Kun vein skodehuoltoon niin Solifer oli lähes samanlainen, mulla orkkis takaboxi ja hivenen korkeampi edessä tuulisuoja. Taitaa tulla samasta tehtaasta kiinasta.

Niin en ole lihonnut vaan paino ollu 10V 95Kg.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2017, 10:43:19 ap kirjoittanut Henry Eklund »

Syyskuu 23, 2017, 16:30:37 ip
Vastaus #1

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Mulla oli kinkki Zoner,lienee samoilta sylttykulmilta.Etu-ja takajouset alkoivat pohjaamaan,kiinalaisen jouset näköjään kuoleentuu helposti.Osta uudet vieterit niin saat jonkun vuoden ajella taas.

Syyskuu 23, 2017, 16:39:17 ip
Vastaus #2

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Takanahan on vain yksi jousi ja kummipoika painaa115Kg eikä ongelmaa, kyllä mua kiinnostaa ne ilmajouset joissa käsittääkseni jotain iskunvaimennusta niin hampaat ei putoo suusta meidän hienoilla mutta kuoppaisilla teillä. Pitää ottaa auki, nyt loppukesä jarruttaa hyvissä ajoin ennen hidastus töyssyjä kun etujarrua tulee käytettyä enemmän ja keula laskee siittäkin.

Syyskuu 23, 2017, 20:57:51 ip
Vastaus #3

jarkko heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"Kiinalainen halpa ilmajousi."   kuullostaa hyvältä  ::)

Eivät saa edes öljyiskareissa öljyjä pysymään..

Syyskuu 24, 2017, 05:27:01 ap
Vastaus #4

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mutta Kiinassa kaikki tehdään nykyään, olen tehnyt tosi hyviä kauppoja kiinasta puhelin, kiikaritähtäimiä, laser tähtäimiä kun meillä saa olla 5 milliwattia teho niin kinuskit tekee vähän parempia ja paljon muuta tavaraa. Posti tullauksineen on halvempaa kuin sama paketti kotimaassa ja usein tuotu ihan kotiin asti. Vieterit voi olla huonoja mutta tilanne ei parane vaikka tilais Saksasta tai ebausta kun nekin on kiinassa tehty.

Syyskuu 29, 2017, 14:31:22 ip
Vastaus #5

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No niin Kiinasta löytyi ihan merkkikohtaiset ilmajouset, mukana tulee ohje kymppimillin reijän poraukseen, tiivisteen venalle ja siihen etuputkeen. Huoltsikalta ilmaa lisää jos tarvetta, 100Kg ukolle riittää 6 baria. Niissä on myös iskunvaimennus. Tulee iskariputkeen siis venttiili josta saa purkamatta säätää jousen jäykkyyden, 40€ kotiin tuotuna eli ei paha. Kiinassahan koko peli on tehty joten pysytään merkkiosissa ;). Oli Googlen kielenkääntäjä kovilla vaikka myyntisivusto kyllä Englanniksi mutta ne tekniset tiedot ei. Joo mä tiedän että nauratte mutta ei menetys kovinkaan iso ole ja sen reijän saa tulpattua kumiselle tulpalla jos pitää palata vietereihin.