Kirjoittaja Aihe: Eläke alkoi nyt  (Luettu 7378 kertaa)

Helmikuu 07, 2017, 21:12:05 ip
Vastaus #15

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
No pian on maassa partaisia lapsia jotka myös sotaveteraaneja, kovapalkkaset pomot ei halua duuninsa loppuvan kun viimeiselle oikealle veteraanille tulee lähtö täältä kurjuudesta. Niille ei mikään puolue anna palkkiovirkaa kuten Sipilälle, Bernerille ja Soinille tulee käymään. Voi ku tulis jo vaalit, no kuntavaaleissa saadaan harjoitella kirkkoveneen piirtoa vaalilappuun.

Oli hyvä havainto tuo veteraanien puolisot ja lotat, tekivät miesten työt sota aikana ja nyt olemattomalla kansaneläkkeellä ovat, ei niiltä Ipadit hajoo että saisi harkinnan varaista tukea uuden hankintaan. Suuri osa sais tukea mutta eivät ilkiä hakea, itse käyn yksityisellä lääkärillä ku ei ole ikinä semmosta vikaa et kolme kuukautta kestäis odottaa. Niin sielä käy taksit edustalla ja tulkki ja perhe mukana, kun maksetaan eivät uskalla etuilla mutta vain mulla on pankkikortti ja niillä Kelan lappu kädessä. Ne ovat niitä tulevien veteraanien vanhempia, vaikka tapani mukaan karkasin itse veteraani asiasta niin tämä liippaa niin läheltä sitä.

On toosi kurjaa kun vähäosaiset jotka ei mekkaloi, tyytyvät osaansa, siis ihan naurettaviin eläkkeisiin ja muihin etuuksiin ja toisille tuodaan ulkomailta isoja nahka kalusteita. Mitään huhua ole ku tossa koiron kusetusreitillä kaksi Pikipruukin kerrostaloa niin ikkuna auki ja vanhat pihalle, ei päivääkään ettei ole remonttireiskat tai kalusteliikkeen auto pihassa.

No omaan eläkkeeseen on pakko olla tyytyväinen kun sairaus iski kun olin hyväpalkkaisessa duunissa ja sehän laskettiin sen mukaan että olisin jatkanut samaa hommaa. Menihän siinä ilmaiset ulkomaan matkat ja lapin reissut, eniten harmittaa vaikka on oma mökki niin firman mökki jossa puut pilkottu valmiiksi ja mielettömät kalavedet.

Helmikuu 10, 2017, 08:16:10 ap
Vastaus #16

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Tässä kuussa tulee kaksi vuotta kun viimeksi sain junalla ajella. Rankkaa yövalvomista en kaipaa enkä ns. väkisinmakuuta. Mennä toiseen kaupunkiin ensimmäisenä yönä, maata siellä kellonympärys, ja tulla seuraavana yönä takaisin. Aikaa tärvääntyy vuorokausi, mutta tunteja ei tule paljon mitään...

Kuulema nykyään ukot ovat vielä enemmän työvuorojärjestelijöille vain pelkkiä nappuloita ja numeroita. Sitten en kaipaa yhtään veeärrän lähiesimiehiä joita kaikki pelkäävät mutta kukaan ei arvosta.
Napahulluna on hyvä olla.