Kirjoittaja Aihe: Talvisäilöön  (Luettu 4943 kertaa)

Marraskuu 05, 2016, 17:28:53 ip
Luettu 4943 kertaa

Harri Kauranen

• Vieras
Jokos motukat on tullu laitettua tälviteloille,vai onko koko vuoden käytössä.Tässä itse olen parin kaverin pyörät käynny talviteloille heittämässä ja omat onkin olleet oikeastaan jo koko kesän talviteloilla.

Marraskuu 05, 2016, 18:54:55 ip
Vastaus #1

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mopo viety lämpimääntallin muitten jatkoksi. Lumen tulo katkaisee ajokauden.
Maaliskuusta Marraskulle ajetaan. Reilu 12tkm. Tuli kotimaan ajoa tänä kesänä.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Marraskuu 05, 2016, 19:38:14 ip
Vastaus #2

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Eipä sen ihmeempiä "talviteloituksia" tullut suoritettua.

Muutamiin viimeisiin tankillisiin lisäsin säilöntäainetta, loppusyksystä kun ei tiedä koska tulee se syksyn viimeinen tankillinen. Tai mistä sen ikinä muutenkaan tietysti tietää. Öljyt vaihdoin ja putsarin putsasin, mutta ei tullut ajettua uusilla öljyillä kuin reilu kilsa, vaan kaipa se riitti. Ketjutkin tuli voideltua, elokuutako se oli, kun takapyörä oli muusta syystä irti. Akku tarttis irroittaa ja ladata vielä, muutenhan tuo ei juuri kummempia tarvitse. Aika vähän tuli kuluneenakin kesänä ajettua, pari tuhatta km ehkä tässä lähiseutujen pikkuteillä.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 05, 2016, 20:11:06 ip
Vastaus #3

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Tuohon talliin se jäi just niille sijoilleen viime ajoiltaan.  Männä kesänä tuli ajettua mp:llä niin vähän, että kannattaakohan tuota alkaa edes sen enepää huoltamaan, kun viime talvena tuli vaihdettua öljyt, suodattimet, tulpat yms... ja on ajettu sen jälkeen n. 2000 km?
 Venttiilien säätö alkais olla kohta ajankohtainen, se isompi huolto, sitten ens talvena. Ja nokkaketjun vaihto.
 On tullut vähän "ylihuollettua" jo muutenkin tuota mp:tä.
 Erityisen siistiksi ovat kehuneet tuota rakkinetta, ikäisekseen. Kohta mr- iässä, ja edelleen näyttää kuin uudelta, vaikka ja se on kumminkin ollut minulla vaan ihan käyttöpyöränä.

Kesäauton laitto on kuulema nyt vähän livahtanut jo joiltain osin hieman perfektionismin puolelle.   :-X

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 05, 2016, 20:19:43 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Marraskuu 07, 2016, 13:17:51 ip
Vastaus #4

Harri Kauranen

• Vieras
Itsekkin jo vuosia käyttäny motonetistä ostettua kosteudensyöjää,tossa seisovassa asuntoautossa.Joskus maaliskuussa saa patruunan vaihtaa,hyvin se riittää näistä ajoista sinne maaliskuulle ja kosteus pysyy aisoissa.

Marraskuu 07, 2016, 22:28:53 ip
Vastaus #5

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Samoin,on ollut kosteudensyöjää käytössä 10 vuotta. Tokmannilta usein ostettu,nyt on Motonetin malli. Jos lämmönvaihtelua on tallissa missä seisoo,kerääntyy kosteutta siihen aina. Yleensä pari kertaa talvessa kun tyhjentää vedet pois ja vaihtaa tarvittaessa sen pussin niin toimii.
Nyt ostin myös isomman kosteudensyöjän jonka voi sitten kuivata uunissa. Pitäisi kerätä kosteus itseensä useamman kuukauden,sen jälkeen uuniin pariksi tunniksi ja uudelleen käyttöön. Vielä ei ole käyttö kokemusta tuosta...
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Marraskuu 10, 2016, 13:21:37 ip
Vastaus #6

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Kissanhiekka sukansisässä toimii myös kosteudenpoistajana....
http://www.iltalehti.fi/autot/201611080150257_au.shtml
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000