Kirjoittaja Aihe: MP-käyttövero?  (Luettu 3198 kertaa)

Lokakuu 17, 2016, 23:06:11 ip
Luettu 3198 kertaa

Jouni Väisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko kukaan oikeasti perillä tästä hallituksen kaavailusta mp-verosta / käyttömaksusta??? Kun en enää asu Suomessa on aihe vain satunnaisesti kiinnittänyt huomiota.

Lähinnä kiinnostaisi tietää koskeeko se myös museopyöriä? Rajataanko sitä muutoin johonkin vuosilukuun tms. ?

Koska jos sellainen tulee voimaan tulen välittömästi ja olen myös pakotettu rekisteröimään pyöräni pois Suomen rekisteristä, kuten olen rekisteröinyt autoni Trafin säännösten mukaisesti. Siinä vain poistuu Suomen MR-rekisteristä yksi ajoneuvo, joka on kaiketi ainoa malliiaan Suomen MR-rekisterissä, 2 kpl:tta on kaiketi maassa, uutena niitä ei tullut Suomeen yhtäkään, Saksaan 26 kpl:tta josta omani on ostettu. Hondan kokonaisvalmistusmäärä mallille oli 1777 kpl:tta.

Miksi sitten olen ollut valmis maksamaan kalliit vakuutusmaksut Suomeen: Syy, en saa edes osakaskoa näin vanhoille pyörille nykyisestä asuinpaikastani.

Päätin olla aikuistumatta ennen 95 ikävuotta...

Honda Dream 305 vm. 1964 & Honda Dax vm 1976

Lokakuu 18, 2016, 07:46:14 ap
Vastaus #1

Pentti Vaherkoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aiheesta käydään keskustelua toisaalla Motorismi / Reagointi käyttömaksuun  ja Yleistä keskustelua /Ja kun moottoripyörät oli verolle pantava!

Tämänhetkiset tiedot asiasta perustuvat siihen, mitä uutisista on luettu. Virallista tietoa tulee sitten eduskuntakäsittelyn aikana.