Paypalista on ollut keskustelua ennenkin, en kuitenkaan äkikseltään löytänyt. Aiemmin luulin että se aihe ei minua koske...
No nyt kaipasin kawan satulaa alemmaksi (liittyy samaan maa-pakenee-ilmiöön, mikä vaikeuttaa kengännauhojen sitomista), ja englantilainen paja nimeltä Lustracing tarjoaa hyvännäköisenä sarjana lowering linksejä siihen. Ja maksutapana tietysti vain Paypal.
Menin luomaan itselleni tällaisen Paypal-tilin, ja linkitin sen luottokorttiini tietysti. Kun olin tilin avannut, tilin käyttäjätunnuksena olevaan sähköpostiin tuli Paypalilta - osoitteesta service@intl.paypal.com - vahvistuspyyntö, missä oli valmis klikkauspiste vahvistusta varten. No tietysti minä (pöljäke?) siitä likkasin ja edelleen kirjauduin salasanallani paypal tililleni vahvistamaan sähköpostiosoitteen. Hetken päästä keksin, että nythän minä toimin juuri siten, mistä kaikkialla varoitettiin! Tuossa välissä ehdin sen tilaukseni niistä linkuista tehdä toki. Siinä vahvistussivullakin oli tarjottu mahdollisuutta käydä tekemässä pyydetty vahvistus kirjautumalla paypal.com/fi sivustolle omilla tunnuksilla, mutta pääsi helpommalla likkaamalla linkistä...
Täsmälleen samasta - service@intl.paypal.com - osoitteesta tuli maksutapahtuman vahvistus tehdystä linkkukaupasta sähköpostiin. Kävin kuitenkin tililläni vaihtamassa salasanan. Myös sähköposti siitä, että tilini salasana on vaihdettu, tuli samasta osoitteesta sähköpostiini; uutta salasanaa ei kuitenkaan kyselty...
Nyt tuosta salasanan vaihdosta on jo kulunut useita tunteja, eikä tilille ole vielä ilmestynyt muita aktioita kuin nuo linkut. Voinko jo nukkua yöni rauhassa?
jaakkovaakko