Kirjoittaja Aihe: Uudempien autojen tunnistus  (Luettu 7499 kertaa)

Huhtikuu 12, 2015, 21:31:24 ip
Luettu 7499 kertaa

Antti Jokinen

• Vieras

Mihin näistä kaupungeista haluaisit matkustaa?

Nyt sinulle ja rakkaallesi tarjoutuu mahdollisuus matkustaa haluamaasi Euroopan maan pääkaupunkiin uskomattomaan omakustannushintaan1),
kunhan vastaat oikein seuraaviin 14 kysymykseen. Kysymykset koskevat ihan tavallisia autoja, joita voi nähdä liikenteessä Suomessa tänä päivänä3).
Kuvat on otettu Mellunmäen Metroaseman parkkipaikalla2) perjantaina 10.4.2015 klo 16:40-16:55.
Kuvia ei ole käsitelty tai muokattu millään kuvankäsittelyohjemalla muuten kuin rajaamalla tai kääntämällä 0-90-180o.

Lunttaaminen on sallittu ainakin savolaisille osanottajille ja miksei muillekin, jos todella siltä tuntuu. Ensiksi kaikki neljätoista
kysymystä oikein vastannutta (tai arvannutta) osallistuvat pääpalkinnon arvontaan, joka on matka oman valinnan mukaiseen
 eurooppalaiseen pääkaupunkiin. Voit vapaasti valita kulttuurihistoriallisen (esim. Ateena, Rooma), taiteellisen (esim. Pariisi)
tai muuten juuri Sinua kiinnostavan pääkaupungin. Vaikka keväisen Tukholman! Mikäli ei ainoatakaan 14 oikein löydy,
arvotaan lohdutuspalkinto, eli vapaavalintainen kotimainen kohde eniten oikein arvanneiden kesken.

1) Tarjous koskee kahden hengen kertalippua vapaavalintaiseen eurooppalaiseen pääkaupunkiin, jonka matkan kustannuksista asianomaiset itse vastaavat.
2) Vaimoa töistä odotellessa syntyi tämä idea, ja kuvat tuli otettua.
3) Tällä palstalla on uskomaton tieto vanhoista autoista ja muista rakkineista, vaan kuka tuntee nykyisiä?

Huhtikuu 12, 2015, 21:33:32 ip
Vastaus #1

Antti Jokinen

• Vieras
Kilpailu alkaa siis huomenna heti, kun olen nukkunut pääni selväksi!

Älkää te menettäkö yöunianne tämän takia, ei ne niin vaikeita kysymyksiä tule olemaan...  ;)

Huhtikuu 12, 2015, 21:39:46 ip
Vastaus #2

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kilpailu alkaa siis huomenna heti, kun olen nukkunut pääni selväksi!

Älkää te menettäkö yöunianne tämän takia, ei ne niin vaikeita kysymyksiä tule olemaan...  ;)

Hieno homma,ja loistava idea  :)
Eli nyt sitten tulee niitä kaikkien silmää miellyttäviä,saippuakoteloita ja pesupalloja  ;)
Minä oikein odotan..mutta tuskin pystyn kilpaan osallistumaan vaan seuraan veikkailua sivusta kunhan iltapäivästä kotiudun.

Huhtikuu 12, 2015, 23:35:45 ip
Vastaus #3

Kari Vähäkainu

• Vieras
Minä en aio osallistua tunnistamiseen koska euroopassa ei ole yhtäkään pääkaupunkia johon haluaisin tutustua, ei edes koko maailmassa. Kamalia lääviä kaikki tyynni.

Huhtikuu 13, 2015, 06:55:57 ap
Vastaus #4

Antti Jokinen

• Vieras
No nii, nysse alkaa!

Tästä aamusta on kaksi päivää aikaa tunnistaa (=arvata) nämä autot. Merkki ja malli riittää, vuosimallia ei kysytä. Kuten kerroin aikaisemmin, nämä on 10 minuutin aikana napsittu samalta parkkipaikalta (Mellunmäen Metroasema), käy vaikka itse katsomassa paikan päällä! Seitsemän seuraavaa tulee keskiviikkona jos olen kunnossa...

Tässä 7 ensimmäistä kuvaa. Kun olet mielestäsi valmis antamaan vastauksesi, paina nappia.

Nappi

Kuva 1

Kuva 2

Kuva 3

Kuva 4

Kuva 5

Kuva 6

Kuva 7

Nappi
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 16, 2015, 06:16:57 ap kirjoittanut Antti Jokinen »

Huhtikuu 13, 2015, 08:52:29 ap
Vastaus #5

Antti Jokinen

• Vieras
Napin painamisesta tuli mieleen Heikki Klemetin ohje suomen kielen huolellisesta ääntämisestä:

Vokaalilla alkavan sanan aluke on äännettävä huolella, muuten esimerkiksi lauseesta 'Vaimon isä on miehen appi' tulee
'Vaimonnisä on miehennappi'  ::)

Huhtikuu 13, 2015, 13:40:07 ip
Vastaus #6

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Tehtävä osoittautui luultua vaikeammaksi. Saa nappi jäädä rauhaan meitsin osalta...  :-X    (lähtee Keravalaan)

KyäNäinOJjuu-sanos Tampereelainenkin..eli samaa mielipuolta kuin Nikkanen on myös meitsi-mutta Keravan riittävän monesti nähneenä passaan senkin ;)
Kumminkin senverran kommenttia-että onpa yllättävän monenlaista muatoo takavaloissakin 0__0
Minä kun oon luulunna että noon kaikki liki samanlaisia-kuten keulatkin ja sivulinjat tuppaa monessa autossa olemaan..
Juurikaan en noihin huomiota koskaan kiinnitä mutta nyt oon monena aamuna työpaikan parkkiksella muita odotellessa ja tupakkia poltellessa huomannu että siinäkin on 2 ihan eri merkkistä autoa mutta hyvin pitkälti samanlaisia-jotain Kiinalaisia tai Japseja kai mitä lieneevät..muuta tierä kun että punasia ovatten :)

Huhtikuu 13, 2015, 19:33:59 ip
Vastaus #7

Antti Jokinen

• Vieras
Näyttää siltä, ettei kukaan halua Pariisiin, tai sitten tehtävä oli liian vaikea...(?)

Kokeillaan helpottaa.  :-\

Seitsemän ensimmäisen kuvan autot ovat:
- Mercedes_Benz A180
- Nissan Primera
- Toyota Yaris
- Toyota Urban Cruiser
- Nissan Quashai
- Ford Fiesta

Osaatko yhdistää nämä oikeisiin kuviin?

Ennen vanhaan tämän tiesivät kaikki:

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 13, 2015, 19:49:22 ip
Vastaus #8

Pekka Hakkarainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Zündapp 428 Combinette
- a rebel without a clue -

Huhtikuu 15, 2015, 22:46:26 ip
Vastaus #9

Antti Jokinen

• Vieras
En laita kuitenkaan 7 seuraavaa kuvaa esille, koska vaikeusaste oli liikaa jo nyt.
On se merkillistä, että vuosikymmeniä vanhat kuvat heti tunnistetaan, mutta ei tämänpäiväisiä!
Onko meissä jotain vikaa vai tässä päivässä?

Huhtikuu 16, 2015, 05:38:54 ap
Vastaus #10

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
En laita kuitenkaan 7 seuraavaa kuvaa esille, koska vaikeusaste oli liikaa jo nyt.
On se merkillistä, että vuosikymmeniä vanhat kuvat heti tunnistetaan, mutta ei tämänpäiväisiä!
Onko meissä jotain vikaa vai tässä päivässä?

Kyllä myö nuokii aatot tunnistettaan jo viijenkymmenen vuojen piästä. (= 2065 jkr) ::)

Siellä Mellunmäjen metroaseman vanahustenpenkillä kun sitten jo jouvetaan kaekki päevät istuksimmaan, nii siinä samalla voejaannii metroo outtavoo nuorta polovee valistoo:
"Huononpaan suuntaan ne on nuo aatottii männy. Mullakii kun olj sillon vuonna 2015 vielä se Volovo, nii itehhän minä sitä moottoröljyväkkii siihen aena lissäelin, vuan nämä nykyset aatothan on männy semmosiks ettei niille ennee ite voe mittää tehä."  :-\
-pena-

Huhtikuu 16, 2015, 09:43:42 ap
Vastaus #11

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Joo,ja kyl ennen osattiin tehdä hyvännäkösiä autoja,eihän noit nykysii enää erota toisistaa... :P

Huhtikuu 16, 2015, 10:21:46 ap
Vastaus #12

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Kyllä  myö nuokii aatot tunnistettaan jo viijenkymmenen vuojen piästä. (= 2065 jkr) ::)

Ei o sitä pelkoo-hyvä jos ensivuosikymmenelle selviävät paalittamatta.. ;D

Huhtikuu 16, 2015, 11:23:14 ap
Vastaus #13

Antti Jokinen

• Vieras
Tarkoittanet autoja etkä Penaa ja minua? ???

Huhtikuu 16, 2015, 15:50:52 ip
Vastaus #14

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Tarkoittanet autoja etkä Penaa ja minua? ???

Oliko tuo sitä itseironiaa?
Kuin sie voit ees muuta aatella-autoja tietysti  :)